Telefon

pttk.myslenice@gmail.com

Godziny otwarcia

Środa 16:00 – 18:00

W roku 1966 z inicjatywy ówczesnych działaczy turystycznych Oddziału PTTK w Myślenicach: Stefana Rypuszyńskiego, Józefa Bałuka, Henryka Bidzińskiego został zorganizowany kurs Przewodników Beskidzkich. Zajęcia teoretyczne i praktyczne prowadzili między innymi kol. Jan Wątroba, Stefan Rypuszyński, Lesław Bochenek, Barbara Twaróg, Zbigniew Twaróg, Władysław Ryłko.
Po szkoleniu trwającym kilkanaście miesięcy i wielu wycieczkach szkoleniowych w dniach 15 i 16 kwietnia 1967 roku został przeprowadzony egzamin praktyczny dla kandydatów na Przewodnika Beskidzkiego. Wycieczka egzaminacyjna dostarczyła egzaminowanym wielu niespodzianek. Praktycznie nikt z egzaminowanych nie znał trasy wycieczki (znane było nam tylko miejsce noclegu – schronisko na Turbaczu). Pora rozpoczęcia wycieczki egzaminacyjnej (godzina 14.00) oraz miejsce noclegu pozwalały przewidywać trasę wycieczki w sobotnie popołudnie. Jednak członkowie Komisji Egzaminacyjnej w osobach: Wątroby, Bochenka i Skawińskiego wszystkich nas zaskoczyli.
„Magiel” rozpoczął się już biurze BORT-u, następnie stosunkowo łatwa trasa szosą „zakopiańską” do Chabówki stąd zjazd do Rabki co nas uspokoiło, gdyż wszyscy byli pewni podejścia niezbyt trudnego i dobrze znanego, po egzaminie ze znajomości muzeum im. W. Orkana i Parku Zdrojowego oraz historii uzdrowiska nastąpił szok. Wsiadamy do autokaru. Co dalej, Poręba Wielka, Rdzawka czy Kowaniec? Skierowaliśmy się w stronę Chabówki, czyli odpada Poręba Wielka. Wszyscy pewni siebie „ryją” na szybkiego trasę na Turbacz z Rdzawki lub Kowańca. Po krótkim postoju przy kościółku św. Krzyża na Piątkowej byliśmy pewni, że nasza trasa nie może być zbyt trudna (ze względu na późną porę – słońce chyliło się już ku zachodowi). Po minięciu Rdzawki wszyscy byli pewni wyjścia z Kowańca, co było raczej dobrze znane. Szok nastąpił w Klikuszowej, kiedy kandydat na przewodnika prowadzący właśnie grupę, otrzymał polecenie skrętu w lewo w dolinę Lepietnicy. W rejonie kamieniołomu okazało się, że dalsza droga jest nieprzejezdna, czyli mamy dodatkowe trzy kilometry marszu. W czasie przejścia doliną Lepietnicy – giełda; idziemy przez Stare Wierchy, czy przez Bukowiny. Pora stosunkowo późna – słońce zachodzi – więc nikt ze zdających nie rozważa innej możliwości. U zbiegu potoków Lepietnicy i Obidowca nastąpiła konsternacja, gdyż członkowie Komisji Egzaminacyjnej polecili prowadzącemu grupę iść na grzbiet Średniego Wierchu, co było szokiem dla wszystkich kandydatów (trasa nie znakowana i raczej słabo znana, a w dodatku prawie już ciemna noc). Na efekty nie trzeba było długo czekać. Brnąc w mokrym śniegu kolejni prowadzący (przy milczącej aprobacie szacownej komisji) zaczęli błądzić. O dziwo to nie członkowie komisji zauważyli ten fakt, ale egzaminowani, mimo to egzaminatorzy byli przekonani, że idziemy dobrze. Dopiero gdy dobiegł nas szum potoku Obidowca, komisja dała się przekonać. Koledzy Zbyszek Miodoński i Zenek Maślankowski wyprowadzili całą grupę wraz szacowną komisją na grzbietową polanę Stusy. Zapadła ciemna noc, po krótkim odpoczynku, poddani zostaliśmy dalszemu egzaminowi.
Przy wygwieżdżonym niebie, drogą grzbietową, przez polany: Tynowe, Spalone i Średni Wierch doszliśmy do czerwonego szlaku na polanie Rozdziele. Stąd czerwonym szlakiem osiągnęliśmy Schronisko na Turbaczu około 21. Byliśmy przemoczeni i zmarznięci (gdyż od opuszczenia autokaru szliśmy praktycznie w mokrym śniegu). Po zakwaterowaniu, przy kolacji kolejny szok, komisja zarządziła egzamin przy stoliku, który trwał do drugiej w nocy, a zapowiedziano nam już, że ze schroniska wychodzimy o godzinie dziewiątej, no i kiedy można się przygotować do jutrzejszej trasy (której może być kilka wariantów), a co z panoramami. A noc wcale nie była spokojna, gdyż nasz senior Zbyszek Lehman odczuwał skutki zbyt trudnej marszruty.
Po obfitym śniadaniu spotykamy się przed schroniskiem. Zaczynamy od panoram, Komisja nadrabia zaległości dnia poprzedniego, gdyż mimo bardzo widokowej trasy noc nie pozwoliła dręczyć kandydatów z bardzo bogatych panoram. Po kilkunastu minutach i przewałkowaniu widoków spod schroniska, ruszamy w drogę, kierujemy się w stronę Czoła Turbacza, gdzie znów panoramy, zresztą przewidywana przez egzaminowanych trasa jest pełna otwartych przestrzeni a zatem panoram będzie bez liku. Nawet na Czole Turbacza Komisja Egzaminacyjna nas zaskoczyła, kierując nas na Mostownicę (bez szlaku). Dalsza cześć trasy pieszej (przełęcz Borek, Kudłoń, przełęcz Przysłop) bez niespodzianek ze strony egzaminatorów, ale aura za to wyraźnie nadrobiła (śnieg głęboki i mokry gdyż było dość ciepło). Na przełęczy Przysłop wsiadamy do autokaru w myśląc, że to już koniec na dziś, ale członkowie nas jeszcze zaskoczyli. Z Mszany Dolnej kierujemy się do Poręby Wielkiej gdzie czeka nas jeszcze park Wodzickich i „Orkanówka”. Z Poręby Wielkiej wróciliśmy do Myślenic, gdzie nastąpiło podsumowanie egzaminu praktycznego zaliczonego szczęśliwie przez wszystkich kursantów.
Część teoretyczna egzaminu przewodnickiego beskidzkiego została przeprowadzona w gościnnych progach Szkoły Podstawowej w pierwszej połowie czerwca. Wyniki egzaminu były dość dobre (kilka poprawek odbyło się na początku września). W efekcie tej „katorgi” uprawnienia przewodnika beskidzkiego klasy III uzyskały następujące osoby: Anna Żarow, Henryk Bidziński, Józef Bałuk, Wincenty Cieślewicz, Zbigniew Lehman, Henryk Leśniak, Zenon Maślankowski, Zbigniew Miodoński, Władysław Piwowarczyk, Ludwik Starzak, Alojzy Tylek i Leszek Maślanka.
Jedenastu z nas, którzy poddaliśmy się „katordze” egzaminacyjnej (z wyjątkiem kolegi Zenona Maślankowskiego, który zgłosił akces do koła Przewodników Beskidzkich w Krakowie) w dniu 20 września 1967 roku złożyło zobowiązanie przewodnickie i założyło Koło Przewodników Beskidzkich przy Myślenickim Oddziale PTTK. Prezesem Koła została Koleżanka Anna Żarow, jednak w krótkim czasie kol. A. Żarow zrezygnowała z funkcji Prezesa i członka Naszego Koła (przeniosła się do Studenckiego Koła Przewodników Beskidzkich). Prezesem Koła został wybrany kolega Henryk Leśniak.
Równocześnie z zakończeniem szkolenia beskidzkiego rozpoczął się kurs kandydatów na przewodnika terenowego, który po trwającym około roku szkoleniu ukończyło 15 osób. Oto one: Maria Cabaj, Józefa Chęcińska, Alicja Cieślewicz, Wincenty Cieślewicz, Leszek Kawalec, Władysław Kowalski, Zbigniew Lehman, Henryk Leśniak, Stanisław Majka, Zbigniew Miodoński, Władysław Piwowarczyk, Józef Pluta, Ludwik Starzak, Alojzy Tylek, Jan Żuławiński. Czyli w roku 1968 po uzyskaniu przez 14-cie osób uprawnień terenowych było nas w Kole 18-tu członków, w tym 7 -z uprawnieniami beskidzkimi i terenowymi, 3 –z uprawnieniami beskidzkimi, i 8 z uprawnieniami terenowymi.
21 i 22 października 1972 roku obchodzimy w Korbielowie pięciolecie naszego koła. W sobotę skromna, ale wesoła uroczystość, natomiast w niedzielę wspólne wyjście na Pilsko.
w 1973 roku kończymy trzeci kurs, arkana przewodnickie zdobywa kolejne 10 osób, oto one: Anna Kasprzycka, Jerzy Kowalski, Jerzy Kuczyński, Władysław Nowacki, Józefa Piech, Stanisław Słoboda, Marcin Szybowski, Stanisław Szybowski, Małgorzata Walków, Anna Wilk. Ponadto przy okazji kursu i szkolenia wewnętrznego niektórzy z koleżanek i kolegów rozszerzają swe uprawnienia i podnoszą klasę. Czyli jest nas 28-ciu członków. W 1974 roku uprawnienia przewodnickie w trybie eksternistycznym uzyskał kolega Bolesław Kubica.
22 i 23 października 1977 roku w schronisku na Polanie Chochołowskiej, gdzie wówczas gazdowali członkowie naszego Koła – Państwo Cieślewiczowie – odbyły się obchody dziesięciolecia Naszego Koła. W spotkaniu tym brał udział przewodniczący Wojewódzkiej Komisji Przewodnickiej kolega Jan Wątroba. Z okazji jubileuszu Koło Nasze nadało kol. J. Wątrobie tytuł Członka Honorowego.
7 października 1978 roku odbyło się Sympozjum z okazji 10-lecia przewodnictwa terenowego i 50-lecia Oddziału PTTK w Myślenicach. Przed południem odbyła się krótka wycieczka autokarowa, którą prowadził kol. Jurek Kuczyński. Po południu w trakcie spotkania w lokalu oddziału zostały wygłoszone dwa referaty: kol. H. Leśniak – Walory krajoznawcze Ziemi Myślenickiej; kol. J. Pluta – Inwentaryzacja krajoznawcza terenów przeznaczonych pod zalew w dolinie Raby. Na zakończenie zapoznano zebranych z życiorysem dr Tadeusza Prus-Wiśniowskiego – wieloletniego działacza turystyczno i gorliwego krajoznawcy działającego na terenie Myślenic. Po czym została podjęta uchwała o nadaniu Naszemu Kołu Jego Imienia. W sympozjum tym brali udział koledzy z kół przewodnickich w Andrychowie, Bielsku-Białej, Oświęcimiu i Suchej Beskidzkiej.
Grudzień 1978 roku – finał czwartego kursu przewodnickiego, koło nasze zasiliło10-ciu przewodników w tym Stasia Walków.
26 czerwca 1981 roku uprawnienia przewodnickie w trybie eksternistycznym uzyskuje czterech kolegó i zasilają nasze koło.
W dniach 9 i 10 października 1982 roku obchodziliśmy Jubileusz 15-lecia Koła w Szczyrzycu. W sobotę wspólne przejście przy pięknej jesiennej pogodzie na trasie –Trzemeśnia – Trupielec – Ostrysz – Sarnulki – Czasław – Poznachowice Górne – „Diabelski Kamień” – do Szczyrzyca, gdzie po mszy św. w klasztorze oo „Cystersów” zwiedziliśmy pomieszczenia klasztorne z bogatymi zbiorami muzealnymi. Wieczorem w DW „Szczyrzyczanka” odbyła się część oficjalna połączona z ogniskiem krajoznawczym. W niedzielę powrót do Myślenic. Całą grupą przeszliśmy przez Ciecień do Wiśniowej, gdzie nastąpił podział na dwie grupy. Mniej wytrzymali /lub bardziej zmęczeni po nocnych swawolach/ udali się autobusem PKS-u do Myślenic, natomiast „silna grupa” udała się przez Jaworzyce – Lubomir – Łysinę – Działek – Chełm – do Myślenic, gdzie w domu kol. Ani Wilk zakończyliśmy imprezę.
Z okazji 15-lecia przewodnictwa terenowego w Myślenicach Zarząd Koła zorganizował w dniach 8 i 9 października 1983 roku w Lanckoronie . W sobotę przejście piesze z Brzeźnicy przez Draboż, Przydkowice, Kalwarię do Lanckorony. Większość uczestników wycieczki z Przydkowic do Kalwarii przejechało pociągiem a dalej autobusem. Przy wspólnej kolacji i ognisku nadszedł czas na wspomina. Z planowanego przejścia w niedzielę przez Babicę, Koskową Górę nic nie wyszło – pogoda całkowicie się załamała – lało jak z cebra. Na spotkaniu tym koledzy Piotr Krzywda i Kazimierz Nowacki zostali wyróżnieni Członkostwem Honorowym Naszego Koła.
6 listopada 1983 roku uprawnienia Instruktora Przewodnictwa Uzyskali Koledzy: Henryk Leśniak i Józef Pluta.
29 czerwca 1985 roku finał piątego kursu przewodnickiego w naszym kole. Uprawnienia przewodnika terenowego uzyskuje 13 absolwentów i zasila nasze koło.
Grudzień 86 uprawnienia przewodnika beskidzkiego uzyskuje kolega Andrzej Dziewoński
26 i 27 września 1987 roku XX-lecie Koła w Schronisku Młodzieżowym na Zawadce. Pogoda fatalna, z planowanego zlotu gwieździstego nic nie wyszło. Praktycznie wszyscy przyjęchali do Krzczonowa autobusem skąd asfaltem tupali na Zawadkę. Gościł nas gospodarz schroniska Pan Antoni Potoniec. Po części oficjalnej przyszedł czas na biesiadę turystyczną połączoną ze wspomnieniami i opowiadaniem dowcipów, w czym prym wodził Wicek Cieślewicz. Kolejne przejście na Koskową Górę było niemożliwe ze względu na fatalną pogodę.
7 grudnia 1987 roku ZG PTTK odznaczył Nasze Koło Srebrną Honorową Odznaką PTTK.
18 grudnia 1988 roku uprawnienia Instruktora Przewodnictwa Uzyskali Kol.: Stanisława Walków, Alojzy Tylek i Leszek Maślanka.
19 grudnia 1988 zebranie sprawozdawczo-wyborcze. kolega Leszek Maślanka zostaje prezesem Koła.
7 marca1992 roku – rozpoczęcie szkolenia eksternistycznego kandydatów na przewodnika beskidzkiego którego kres nastąpił w sierpniu roku następnego.
W ramach 25-lecia Naszego Koła w dniach 25 i 26 kwietnia 1992 roku, odbyła się wycieczka na Turbacz „Szlakiem wycieczki egzaminacyjnej sprzed 25 lat”. W eskapadzie tej oprócz członków koła wzięli udział kandydaci na przewodników beskidzkich. Wieczorem w jadalni schroniska przyszedł czas na wspomnienia turystyczne, o początkach Naszego Koła oraz wycieczce sprzed 25-ciu lat wspominali kol. W. Cieślewicz i l. Maślanka, jedyni uczestnicy wycieczki sprzed lat, którzy zechcieli towarzyszyć swym następcom. Wycieczka ta odbyła się w warunkach zbliżonych do warunków sprzed lat.
10 i 11 października 1992 roku XXV-lecie Koła w schronisku na Kudłaczach.
12 stycznia 1993 roku – zebranie sprawozdawczo-wyborcze. Oto wybrany Zarząd Koła: L. Maślanka – prezes, S. Walków – z-ca prezesa, H. Leśniak – sekretarz, J. Sikora – skarbnik, A Wątroba – gospodarz.
29 maja 1993 egzamin praktyczny grupy kandydatów na przewodnika beskidzkiego. Trasa wycieczki: Myślenice – Chełm – Śliwnik – Kudłacze – Łysina – Lubomir – Jaworzyce – Kobielnik. część teoretyczna egzaminu odbyła się 27 sierpnia w siedzibie oddziału.
15 stycznia 1994 spotkanie jubileuszowe połączone z przyrzeczeniem przewodnickim osób które ukończyły szkolenie eksternistyczne.
19 lutego zainaugurowano szkolenie eksternistyczne kandydatów na przewodników beskidzkich.
16 kwietnia szkolenie w Krościenku –PPN.
10 września uroczyste otwarcie schroniska na Kudłaczach.
13 grudnia zebranie sprawozdawczo-Wyborcze.
3 grudnia 1994 roku uprawnienia Instruktora Przewodnictwa Uzyskali Koledzy: Krzysztof Bargiel, Dariusz Dyląg, Józef Sikora.
10 marca 1995 roku Prezydium Zarządu Głównego PTTK powołało Komisję Egzaminacyjno-Kwalifikacyjną Przewodników Beskidzkich i Terenowych Przy Oddziale PTTK w Myślenicach, składzie: przewodniczący – Henryk Leśniak, z-ca przewodniczącego Leszek Maślanka oraz członkowie: Stanisława Walków, Krzysztof Bargiel, Dariusz Dyląg, Józef Sikora i Alojzy Tylek.
9 kwietnia 1995 roku – inauguracja pracy Komisji Kwalifikacyjno-Egzaminacyjnej /egzamin praktyczny kandydatów na przewodników w Dobczycach/. Trasa wycieczki: Dobczyce – Gdów – Gruszów – Żerosławice – „Diabli Kamień” – Bigorzówka – Raciechowice – Glichów – Wiśniowa – Trzemeśnia – Poręba – Banowice – Myślenice. Natomiast egzamin teoretyczny został przeprowadzony przy pomocy Komisji Krakowskiej /B. Twaróg i A. Gerhardt/ w dniu 29 kwietnia.
22 kwietnia 1995 roku – szkolenie w Krościenku – uprawnienia PPN.
7 i 8 października 1995 roku – egzamin kandydatów na przewodników beskidzkich /absolwenci szkolenia eksternistycznego w Naszym Kole/, Egzamin praktyczny odbył się 2 grudnia. Uprawnienia uzyskało 15 osób. Legitymacje i blachy przewodnickie oraz złożyli ślubowanie na zebraniu sprawozdawczym w dniu 16 grudnia 1995 roku.
24 kwietnia 1996 roku – szkolenie w Krościenku – uprawnienia PPN.
11 maja egzamin przewodnicki na woj. Tarnowskie /koło Dobczyce/.
10 grudnia 1996 roku uprawnienia Instruktora Przewodnictwa Uzyskał Kol. Jan Batko.
18 stycznia 1997 zebranie sprawozdawczo-wyborcze Koła. Oto skład Zarządu Koła: L. Maślanka – prezes, S. Walków – z-ca prezesa, J. Bartoszek –sekretarz,J. Batko – skarbnik oraz członkowie Zarządu;K. Bargiel, D. Dyląg, H. Leśniak.
5 kwietnia 1997 roku – szkolenie w Krościenku – uprawnienia PPN.
14 czerwca 1997 roku Zarząd Koła zorganizował sympozjum historyczne z okazji 30-lecia Koła Przewodników Beskidzkich i Terenowych im dra Tadeusza Prus-Wiśniowskiego w Myślenicach. okolicznościowe referaty wygłosili:
* H. Leśniak – Z przeszłości myślenickiego przewodnictwa.
* S. Walków – Z biografii dra Tadeusza Prus-Wiśniowskiego.
* odczytano opracowanie dra T. Prus-Wiśniowskiego – Z Dmoich wspomnień krajoznawczych.
* L. Maślanka – Z dziejów szlaków turystycznych na terenie Oddziału PTTK „Lubomir”.
* D. Dyląg – Dziennik Stokłosy 1944 – dokument działań zbrojnych myślenickiego obwodu Armii Krajowej.
* J. Sikora – Eutroficzne uwarunkowania Jeziora Dobczyckiego.
4 października 1997 – część turystyczna obchodów 30-lecia zakończona spotkaniem na Kudłaczach.
25 lutego 1998 roku zmarł Henryk Leśniak – wieloletni prezes Naszego Koła, od czasu powołania Komisji Kwalifikacyjno-Egzaminacyjnej działającej przy naszym Oddziale PTTK – jej przewodniczący.
Zarząd Oddziału PTTK „Lubomir” w porozumieniu z Zarządem Koła Przewodnickiego postanowił: że Wiosenny Rajd Turystyczny dla młodzieży od bieżącego roku będzie nosił imię Henryka Leśniaka.
ZG PTTK powołał przewodniczącego Komisji Kwalifikacyjno-Egzaminacyjnej kol. L. Maślankę, jej skład uzupełnił kol. J. Batko.
W skład Zarządu Koła w miejsce H. Leśniaka został powołany kol. Tomasz Maślanka.
14 marca 1998 – egzamin praktyczny dla kandydatów na przewodników terenowych – Pogórze Wielickie (koło w Dobczycach).
29 marca1998 roku szkolenie w Krościenku – uprawnienia PPN.
17 i 18 kwietnia1999 roku odbył się egzamin praktyczny dla kandydatów na przewodnika beskidzkiego, trasa wycieczki; Myślenice – Dobczyce – Raciechowice – Łapanów – Sobolów – Nowy Wiśnicz – Kamionna – Pasierbiec – (nocleg) – Limanowa – Stara Wieś – Słopnice – Przełęcz Słopnicka – Mogielica – Przełęcz Rydza-Śmigłego – Jurków – Gruszowiec – Mszana Dolna – Myślenice. Część teoretyczna egzaminu odbyła się 23 kwietnia. Zakończenie szkolenia nadanie uprawnień, złożenie zobowiązania przewodnickiego oraz wręczenie blach przewodnickich odbyło się 25 czerwca.
21 i 22 sierpnia 1999 roku praktyczne zakończenie działalności oddziałowej Komisji Egzaminacyjno-Kwalifikacyjnej, egzamin przewodnicki na zakończenie szkolenia beskidzkiego dla kandydatów z Grupy Podhalańskiej GOPR w Rabce. Egzamin odbył się w Paśmie Polic z zakończeniem w schronisku na Hali Krupowej.
Rok 2000 rozpoczął się nerwówką jak wypełnić wnioski do Wojewody o weryfikację i nadanie uprawnień państwowych. Niestety część naszych kolegów nie złożyła wniosku lub złożyła go po ustalonym czasie /30.06.00./ przez co nie uzyskali weryfikacji swych uprawnień i nie uzyskała uprawnień państwowych. Praktycznie wszyscy nasi członkowie Koła którzy złożyli wnioski w terminie uzyskali takie same uprawnienia przewodnickie oraz uprawnienia pilota wycieczek.
22 lipca 2000 roku szkolenie w Krościenku – uprawnienia PPN.
Jesienią 2000 roku Zarządy Kół Przewodnickich w Dobczycach i Myślenicach rozpoczęły intensywne i bardzo konkretne przygotowania XIX Górskiego Rajdu Przewodników Turystycznych PTTK. Efektem blisko rocznej pracy była dobrze przygotowana impreza ogólnopolska dla około 250 przewodników. W pracach organizacyjnych rajdu, oprócz zarządu koła brali udział następujący koledzy: Tadeusz Rysak, Stanisław Pikulski, natomiast w obsłudze rajdu praktycznie wszyscy aktywni członkowie koła.
grudzień 2001 zebranie sprawozdawczo- wyborcze na którym wybrano Zarząd Koła w składzie: L. Maślanka – prezes, S. Walków – z-ca prezesa, J. Bartoszek – sekretarz, J. Batko – skarbnik koła oraz, członkowie zarządu koledzy K. Bargiel, D. Dyląg, T. Maślanka.
17 marca 2002 roku szkolenie w Krościenku – uprawnienia PPN.
W czerwcu 2002 roku kolega Dariusz Dyląg złożył rezygnację z pracy w Zarządzie Koła oraz członkostwa w naszym kole i oddziale PTTK. Na zebraniu ogólnym 8 października Zarząd Koła dokooptował do swego składu kolegę Stanisława Pikulskiego.
19 i 20 października 2002 roku Jubileusz 35-lecia Naszego Koła –Kudłacze .
Luty 2006 – zebranie sprawozdawczo-wyborcze na którym wybrano zarząd koła w następującym składzie: L. Maślanka – prezes, S. Walków – z-ca prezesa, J. Bartoszek – sekretarz, J. Batko – skarbnik koła, oraz T. Maślanka – odpowiedzialny za szkolenia w kole.W sierpniu 2006 zmarł kolega Józef Sikora – aktywny przewodnik, instruktor przewodnictwa, przewodnik beskidzki klasy II, przewodnik terenowy (małopolska), pilot wycieczek.
21-22 maja 2007 roku – wycieczka w Gorce – śladami egzaminu praktycznego. W związku z brakiem możliwości noclegu w schronisku na Turbaczu – wycieczka nasza tyko w znikomej części przypominała wycieczkę egzaminacyjną sprzed 40-tu lat.
29 i 30 września 2007 roku Jubileusz 40-lecia Naszego Koła –Kudłacze .
W ciągu ostatnich pięciu lat zmarło trzech członków Koła: 01.03.2008. – Mariusz Zahel, 28.09.2008. – Józef Irzyk, 08.09.2010. – Stanisława Walków.
W 2011 roku Kol. A. Tylek i L. Maślanka – Zasłużony Przewodnik PTTK
W listopadzie 2011 roku Kol. A. Tylek – jeden z założycieli Koła – ukończył 90 lat.
20- 21 października 2012 Jubileusz 45-lecia Naszego Koła –Kudłacze.
Leszek Maślanka

Fot.
1. Na imprezie wręczenia legitymacji przewodnickich absolwentom kursu w 1978r. Od lewej: Henryk Leśniak, Staszek Majka (przemawia), Bolek Kubica, Stasia Walków, Staszek Jamróz i Józef Paul.
2. Kwiecień 1979r. Grupa przewodnicka na wycieczce w Niedzicy m.in.: J. Pluta (pierwszy z prawej), Stanisław Majka z córkami, obok na prawo Stanisława Walków, M. Walków – pierwsza z prawe. W czarnej czapce nestor myślenickich turystów i sportowców Gustaw Grochal.
3. Grupa przewodników myślenicki Rynku. Stoją od lewej: Władysław Kowalski, Stanisław Sukta, Zbigniew Lehman, Ludwik Starzak, Ziuta Chęcińska, Józef Pluta, Henryk Leśniak, Władysław Nowacki, Jerzy Kowalski, Leszek Kawalec, Stanisław Majka. Październik 1977 rok.
4. Kierownictwo kursu i komisja egzaminacyjna na uroczystości wręczenia legitymacji. Od lewej: Henryk Leśniak, Stanisław Majka, Leszek Bochenek, Jan Wątroba, Bolesław Kubica.
[inpost_gallery thumb_width=”200″ thumb_height=”200″ post_id=”171″ thumb_margin_left=”0″ thumb_margin_bottom=”0″ thumb_border_radius=”2″ thumb_shadow=”0 1px 4px rgba(0, 0, 0, 0.2)” js_play_delay=”3000″ id=”” random=”0″ group=”0″ border=”” type=”yoxview” show_in_popup=”0″ album_cover=”” album_cover_width=”200″ album_cover_height=”200″ popup_width=”800″ popup_max_height=”600″ popup_title=”Gallery” sc_id=”sc1519038596586″]